Архив

Toyota пуска Hilux BEV, потвърждава варианта FCEV

В съответствие с многопътния си подход, Toyota на 10 ноември пусна първия по рода си вариант BEV на Hilux на световната премиера на модела си от девето поколение в Тайланд. Компанията също така потвърди, че ще представи вариант, задвижван с водород, през 2028 г.

global.toyota, toyota.co.th (спецификации), autolifethailand.tv (продажби в Тайланд), toyota.co.th (продажби в Европа)

Подобно на повечето електрически пикапи на световния пазар, Hilux BEV, или Hilux Travo-E, както Toyota нарича модела в Тайланд, се отличава с двойна кабина. Toyota го пусна тойоизключително със задвижване на всички колела, по-специално с преден двигател с мощност 82 kW, произвеждащ 205 Nm въртящ момент, и заден двигател с мощност 129 kW с 269 Nm въртящ момент. Компанията заявява системна мощност от 144 kW, но все още не е разкрила комбинираната стойност на въртящия момент.

Теоретично, системната производителност на електрическия Hilux със задвижване на всички колела може да бъде по-висока, но вероятно е ограничена от софтуера от съображения за ефективност.

Toyota използва литиево-йонна батерия с капацитет 59,2 кВтч, която позволява на електрическия пикап да измине едва 315 километра, съгласно NEDC. В Европа компанията прогнозира още по-малък пробег от около 240 километра, съгласно WLTP. Батерията има работно напрежение от 296 волта и поддържа зареждане до само 11 кВт (AC)/125 кВт (DC), като зареждане от 20 до 80% отнема поне 30 минути.

Познат размер

Toyota Hilux BEV е с дължина 5,32 метра, ширина 1,86 метра и височина 1,80 метра, което му придава солидните пропорции, очаквани от пикап в пълен размер. Междуосието на автомобила е 3,09 метра, което осигурява стабилност и балансирано управление както на пътя, така и извън него. Продължение

Автомобилно изложение в Лос Анджелис

Автомобилното изложение в Лос Анджелис, известно още като LA Auto Show, е автомобилно изложение, което се провежда ежегодно в конгресния център на Лос Анджелис в Лос Анджелис, Калифорния, САЩ. То е отворено за публика в продължение на десет дни, заемайки 71 000 м² изложбена площ. От 2006 г. насам събитието се провежда през ноември или декември.

Автомобилното изложение в Лос Анджелис е международно изложение, организирано от OICA. То е едно от четирите големи автомобилни изложения в Северна Америка, заедно с лос анжДетройт, Чикаго и Ню Йорк.

Изложението започва с AutoMobility LA, няколкодневна пресконференция.

История

Автомобилното изложение в Лос Анджелис започва през 1907 г. с деветдесет и девет автомобила, изложени на пързалката Morley’s Skating Rink. През 1910 г. събитието се провежда под брезентов покрив във Fiesta Park. С разрастването на автомобилната индустрия, автомобилното изложение променя мястото си четири пъти през 20-те години на миналия век, за да отговори на нарастващите нужди на доставчиците. По време на шестнадесетото изложение през 1922 г., късо съединение в един от експонатите на самолети причинява масивен пожар, който унищожава цялото място, причинявайки щети на стойност над 1 милион щатски долара (18,8 милиона долара по курса на 2024 г.). Няма пострадали. С помощта на общността, изложението се отваря отново ден по-късно в аудиторията Shrine. През 1926 г. то се провежда на ъгъла на Hill и Washington, където остава през следващите четири години.

Изложението продължава да бъде успешно през 30-те години на миналия век, но претърпява спад по време на Втората световна война и прави пауза от 1940 до 1951 г. През 1952 г. изложението се отваря отново в аудиторията Pan Pacific със 152 изложени превозни средства, включително такива от международни производители. Продължение

Skoda Octavia: с 5 звезди от Euro NCAP

Skoda Octavia вече получи не преди много време пет звезди за високото си ниво на безопасност в краш тестовете на Euro NCAP.

Тази най-висока оценка признава отличното представяне на новата Skoda Octavia, което се разделя на защита на пътниците за възрастни и деца, защита на пешеходци и поддържащи системи за безопасност.

Новата Octavia вече беше представена на европейските пазари. Чешкият автомобилен производител също така представи новата Skoda Octavia Combi за първи път на предишно автомобилно изложение в Женева.

Източник: Мрежата

„За Skoda безопасността е един от ключовите приоритети,“ казва д-р Франк Уелш, член на борда на Skoda за техническо развитие. Той продължава: „Това важи и за новата Octavia. Нашата Skoda-Octavia-2025-igцел е да направим пътуването възможно най-удобно и безопасно както за шофьора, така и за пътниците.

С множество активни системи за подпомагане и цялостен пакет от функции за пасивна безопасност, този нов модел е най-безопасният досега”.

„Резултатите от тестовете на Euro NCAP са още едно доказателство за нашето високо ниво на безопасност. Доволни сме от общия резултат от най-високата оценка от пет звезди от независими експерти“, обяснява Уелш.

Euro NCAP даде най-високи оценки за периферната защита на пътниците на възрастни, седнали отпред. Новата Skoda Octavia постигна 93% от възможния брой точки в тази категория.

Пътническото отделение остава стабилно; предно седящите манекени са почти неповредени след теста. Периферентната защита на седящи отпред възрастни с различни размери на тялото, в различни позиции на сядане, винаги е еднакво добра. По същия начин новата Skoda Octavia постигна много добри резултати по отношение на безопасността на децата.

Тестовите инженери на Euro NCAP дадоха висока оценка за защита на пешеходците за новата Skoda Octavia. Освен това тестващите бяха впечатлени от иновативните системи за подпомагане на безопасността на Octavia, включително оборудването, монтирано като стандарт в страните от ЕС, като електронен контрол на стабилността (ESC) и напомняне за предпазните колани на водача и пътника. Продължение

Mercedes удвоява отстъпката за G580 EQ в Германия

Версията BEV на офроуд иконата изглежда продължава да не отговаря на очакванията. Mercedes вече удвои отстъпката за G580 EQ от пет на десет процента в Германия. Това спестява на клиентите почти 15 000 евро от базовия модел.

Изображение: Mercedes-Benz

insideevs.de, mbpassion.de, mercedes-benz.de

Електрическата G-класа е генерирала само скромен интерес – от пускането си на пазара през април 2024 г. до края на април 2025 г. в световен мащаб са продадени само 1450 бройки от UntitledппппG580 EQ. Междувременно класическият модел с двигател с вътрешно горене продължава да се радва на силно търсене. През същия период немският автомобилен производител е продал 9700 бройки, оборудвани с шест- или осемцилиндрови двигатели.

Феновете особено ценят V8 двигателя в Mercedes-AMG G63 заради грубия му звук. В онлайн дискусиите се спекулира, че това може да е основната причина за липсата на успех на електрическата версия досега – основната целева група може да не е в състояние да се свърже с много по-тихия, по-комфортен и най-вече по-екологичен G580 EQ, тъй като ценят грубия характер на офроуда.

Немският Handelsblatt съобщи подробно за трудностите с продажбите на модела през юни и цитира анонимен изпълнителен директор на Mercedes: „Колата стои като олово в дилърствата; пълен провал е.“ Друг мениджър предложи далеч по-дипломатична оценка: „Това е нишов модел, обемите са много ниски.“ Продължение

Крал Чарлз се стреми да въплъти зелените ценности

Промените включват преобразуване на Бентлита за работа с биогорива.

Не случайно му излиза името на „зеленият“ крал…

Две Бентлита, които харчат много гориво, не са най-очевидните кандидати за засвидетестване на „зелените“ качества на монарха. Но новината, че крал Чарлз преобразува своите луксозни автомобили с шофьор за работа с биогорива, беше представена като малка стъпка в по-голям план за намаляване на емисиите.

По The Guardian и други британски източници

„Двете съществуващи държавни Bentley ще бъдат ремонтирани, за да могат да работят с биогориво“, каза сър Майкъл Стивънс, пазител на хазната, добавяйки, че това е временна cha rkмярка преди „следващото поколение държавни превозни средства да бъдат напълно електрифицирани“ и част от „по-широк план за оказване на значително въздействие върху въглеродните емисии през следващите години“.

След съобщението бързо последваха новини за сделка между короната, имотния отдел на монархията, и Great British Energy, новата публична енергийна компания на лейбъристите, за изграждане на офшорни вятърни паркове, които да захранват 20 милиона домове.

И двете мерки затвърдиха образа на Чарлз като „зелен крал“. Тони Джунипър, председател на Natural England и бивш изпълнителен директор на Friends of the Earth, който е съавтор на две книги с Чарлз, каза: „Няма съмнение, че нашият монарх, нашият държавен глава, е много ангажиран и много ефективен еколог.“

Сред другите промени, описани в годишния доклад за суверенните субсидии по онова време, бяха първите слънчеви панели, монтирани в замъка Уиндзор, последвани от термопомпи; и газовите фенери в Бъкингамския дворец, на които бяха поставени нови електрически инсталации, за да „подобрят енергийната си ефективност, като същевременно запазят историческия си вид и блясък“.

Стивънс каза, че промените са „водени от решимостта да се поставят устойчивостта в основата на операцииите и вдъхновени от лидерството на Негово Величество в тази сфера“. Продължение

Представяне – Европейският шампион на рали Škoda Fabia RS Rally2

Škoda Fabia RS Rally2 е базирана на новия пътен автомобил, Škoda Fabia 4-то поколение, който се появи на пазара през 2021 г. Той принадлежи към групата Rally2 и е наследник на изключително успешните Škoda Fabia Rally2 и Rally2 evo (известен преди като R5), които се превърнаха в най-продаваните рали специални автомобили през последните осем години; най-продаваният и същевременно най-успешният автомобил. Škoda Motorsport разработи чисто нов двигател за Škoda Fabia RS Rally2, допълнително подобри управлението, задвижването и електрониката му. Не на последно място, отново подобри безопасността на екипажите.

„Особено в моторните спортове, да стоиш на едно място винаги означава да се връщаш назад. Ето защо, при разработването на новата Fabia RS Rally2, ние взехме опита, който натрупахме 04_FabiaRS_Rally2_STUDIO-34FRONT_L-2-scaledс предишния модел, и допълнително оптимизирахме всеки детайл по целенасочен начин, за да подобрим още повече най-успешния състезателен автомобил от последните години. Гордея се с целия екип на Škoda Motorsport, който преследва тази цел с голяма отдаденост. Бих искал също да благодаря на нашите колеги от отдела за разработване на серийни автомобили, които ни предоставиха отлична основа за Fabia RS Rally2 с четвъртото поколение Fabia.“, каза Михал Храбанек, ръководител на Škoda Motorsport.

Пакет 25

Škoda Fabia RS Rally2 получи редица подобрения за сезон 2025, известни като Пакет 25. Най-значимите от тези подобрения са свързани с двигателя, предимно с повишаване на неговата производителност, постигнато чрез модифициране на изпускателната система, включително редизайн на изпускателните колектори. Други подобрения в Пакет 25 включват нови амортисьори за чакъл и подобрена защита на компонентите на задвижването и окачването. Продължение

Още за Европейската асоциация на производителите на автомобили

Европейската асоциация на производителите на автомобили (френски: Association des Constructeurs Européens d’Automobiles; съкратено ACEA) е основната лобистка и стандартизираща група в автомобилната индустрия в Европейския съюз. През февруари 1991 г. тя става наследник на комитета на производителите CCMC (френски: Comité des Constructeurs du Marché Commun), основан през октомври 1972 г.

Нейните членове включват: BMW, DAF, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda, Hyundai Motor Europe, Iveco, JLR, Mercedes-Benz Group, Nissan, Renault, Toyota Europe, Volkswagen UntitledGroup и Volvo Group.

Една от основните области на работа на ACEA, включително на нейните предшественици, е класификацията на качеството на производителността на маслата за 4-тактови двигатели. Тази история датира от 1919 г. (Bureau Permanent International des Constructeurs d’Automobile – BPICA), която е преименувана през 1985 г. (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles – OICA). ACEA има свой предшественик в CCMC (Comité des Constructeurs du Marché Commun), основан през октомври 1972 г. от френски (Citroën, Peugeot, Renault), немски (Mercedes, Volkswagen), италиански (Fiat) и британски (BLMC) производители.

Към 2016 г. ACEA проучва станции за зареждане на електрически превозни средства и очаква, че конекторите тип 2 и режим 3 ще се използват и за домашно зареждане във втората фаза след 2017 г., като същевременно ще позволяват зареждане в режим 2 с установени типове щепсели, които вече са налични в домашна среда.

Групата също така повишава осведомеността за технологиите за безопасност на превозните средства, за да подобри безопасността на движението по пътищата.

През октомври 2025 г. ACEA обяви старта на ACEA:intelligence, „нова дигитална компания, предоставяща изчерпателни и авторитетни данни за автомобилната индустрия в Европа“. Продължение

Мексико поръчва 53 електрически автобуса Volvo преди Световното първенство по футбол през 2026 г.

Мексиканският град Гуадалахара ще пусне в експлоатация 53 електрически автобуса Volvo, произведени на местно ниво, от края на 2025 г., тъй като Халиско ускорява прехода си към обществен транспорт с нулеви емисии. Автопаркът включва моделите Luminus и Volvo 7800 Electric.

Изображение: Volvo Buses

volvobuses.com, 15.11.2025

Volvo Buses получи поръчка за 53 електрически автобуса за столичния район Гуадалахара като част от по-широка програма за модернизиране на градската транспортна система на меексикоХалиско преди Световното първенство през юни следващата година. Доставката включва 31 автобуса Luminus с висок под, базирани на шасито Volvo BZR, 12 автобуса Luminus с нисък под, базирани на шасито BZL, и 10 съчленени автобуса Volvo 7800 Electric. Всички превозни средства ще бъдат произведени в Мексико.

Първите 12 нископодови автобуса Luminus ще влязат в експлоатация през декември 2025 г., а останалите превозни средства са планирани за пускане в експлоатация през май 2026 г.

Моделът Luminus е специално проектиран за мексиканския пазар и е представен за първи път в средата на 2023 г. Предлага се в различни дължини от 9,7 до 13 метра. Производителят не посочва капацитета на батериите на поръчаните автобуси. Само като пример, електрическата платформа BZL може да побере от три до пет батерийни пакета с NCA клетки от 94 кВтч всеки, което води до три варианта за батерии: 282 кВтч, 376 кВтч и 470 кВтч. Електрическата автобусна платформа BZR може да бъде оборудвана с от четири до шест батерийни пакета с по 90 kWh всеки, което дава максимално общо енергийно съдържание от 540 кВтч. Електрическото задвижване се предлага или като версия с един двигател с 200 кВт, или като версия с два двигателя с 400 кВт. Продължение

Асоциация на европейските автомобилни производители

Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) /фр. Association des Constracteurs Europeens des Automobiles/, англ. European Automobile Manufacturers Association) е основната група за лобиране и стандарти в автомобилната индустрия в Европейския съюз. От февруари 1991 г. тя е наследник на Комитета на производителите от Общия пазар (ССМС) /на френски: Comité des Constructeurs du Marché Commun/, който е основан през октомври 1972 г.

Създадена е като лобистка организация на европейски автопроизводители.

Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) представлява 16-те основни европейски производители на автомобили, ванове, камиони и автобуси: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group и Volvo Group.

gallery_picture_0040180001675168960Историята датира от 1919 г., когато е създадено Постоянно международно бюро на автомобилните производители (Bureau Permanent International des Constructeurs d’Automobile – pc_press_release-1024x576BPICA). През 1985 г. то е преименувано на Международна организация на автомобилните производители (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles – OICA). Днес АСЕА обединява организациите ССМС и OICA.

Относно ACEA

Европейската асоциация на производителите на автомобили, или ACEA, обединява 16-те основни производители на автомобили, камиони, микробуси и автобуси в Европа.

Това е гласът на автомобилната индустрия: технологичен световен лидер и гръбнак на икономиката на ЕС. Членовете й поддържат Европа в движение, предоставяйки разнообразни решения за превоз на хора и стоки от точка А до точка Б.

Заедно те напредват по пътя към транспорт с нулеви емисии и нулев брой смъртни случаи. Справят се с големи технологични промени и променящите се нужди от мобилност на европейците. Продължение

Повече за Euro NCAP

Европейската програма за оценка на нови автомобили (Euro NCAP) е европейска доброволна програма за оценка на безопасността на автомобилите (т.е. Програма за оценка на нови автомобили), базирана в Льовен, Белгия. Създадена през 1996 г., първите резултати са публикувани през февруари 1997 г. Първоначално е стартирана от Лабораторията за транспортни изследвания за Министерството на транспорта на Обединеното кралство, но по-късно е подкрепена от няколко европейски правителства, както и от Европейския съюз (ЕС). Мотото ѝ е „За по-безопасни автомобили“.

История и дейности

Euro NCAP е доброволна система за оценка на безопасността на превозните средства, създадена от Шведската пътна администрация, Международната федерация по автомобилни еуизследвания и тестване и Международната организация за потребителски изследвания и тестове, подкрепена от четиринадесет членове, както и автомобилни и потребителски организации в няколко страни от ЕС. Те предоставят на европейските потребители информация относно безопасността на пътническите превозни средства. През 1998 г. операциите се преместиха от Лондон в Брюксел.

Програмата е моделирана по Програмата за оценка на нови автомобили, въведена през 1979 г. от Националната администрация за безопасност на движението по магистралите на САЩ. Други области с подобни (но не идентични) програми включват Австралия и Нова Зеландия с ANCAP, Латинска Америка с Latin NCAP, Япония с JNCAP и Китай с C-NCAP.

Euro NCAP публикува доклади за безопасност на нови автомобили и присъжда „звездни оценки“ въз основа на представянето на превозните средства в различни тестове за катастрофа, включително челен, страничен и удар в стълб, както и удари с пешеходци. Тестването не е задължително, като моделите превозни средства се избират независимо от Euro NCAP или се спонсорират от производителите. Продължение